zaterdag 14 april 2012

Hoe ik mijn kwasten was


Mijn kwasten wassen is niet mijn favoriete klusje. Maar toch is het nodig! Ik doe het misschien één keer in de maand, en ik vind dat eigenlijk te weinig. Eerst deed ik het per week, maar op een gegeven moment had ik er gewoon echt geen zin in. Dit keer ging ik mijn kwasten weer wassen, en hier laat ik zien hoe ík ze was!



Sommige foto's zijn donker, dat komt omdat ik nu een ander fototoestel moet gebruiken. De andere is namelijk kapot. Sorry! Hier komt nog verandering in!



Dit zijn de kwasten die ik ga wassen, het zijn er niet súper veel, maar toch wat. 


Mijn kwasten was ik met: babyshampoo. Dat reinigt je kwasten goed, maar is toch mild. Deze komt van de Action voor 0,79 cent.







Eerst 'sop' ik mijn kwasten allemaal met babyshampoo. Dit laat ik dan even inwerken, ongeveer 5 á 10 minuten.





Ik heb de wasbak vol laten spoelen. 





Dit zijn de kwasten die ik eerst heb gewassen. De andere kwasten heb ik daarna gedaan.
Ik laat ze gewoon in het water, en spoel ze af. Soms gebruik ik de kraan er ook nog bij.





Dit zijn de kwasten die ik daarna nog apart heb schoongemaakt. Dit doe ik omdat deze kwasten meestal viezer zijn dan de andere, en dus moeilijker schoon te maken zijn. Hier ververs ik ook het water.







Als ze allemaal schoon zijn, ga ik ze afdrogen. Ik pak een kwast en ga met mijn handdoek richting naar boven, en maak ze in vorm. Dit herhaal ik, en daarna zet ik ze weer terug! That's it. Ik doe het op mijn manier, met babyshampoo. En ik weet dat ik niet de enigste bent die babyshampoo gebruikt voor de kwasten. Het is gewoon goedkoop, handig spul dat werkt!


Hopelijk hebben jullie er misschien wat aan!


Hoe was jij je kwasten?




1 opmerking:

  1. Ik gebruik ook altijd babyshampoo en was mijn kwasten ook één keer in de week, maar gebruik tussendoor voor de kwasten die ik veel gebruik wel MAC Brush Cleanser. Heel fijn spul!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...