vrijdag 3 augustus 2012

Movies of the month

8af4115079b002725566ab61f8fccd28_large


Films, ik hou er echt van. Lekker met popcorn (en vaak met meer eten) op de bank liggen en relaxen. Mijn voorkeur gaan vooral uit naar lekkere dramafilms, maar een leuke horrorfilm is ook niet mis. Ik heb de afgelopen maand een aantal films gekeken en hier mijn mening erover!



LOL: Laughing Out Loud

''Via sociale netwerken delen de zestienjarige scholiere Lola en haar vrienden alles met elkaar, van nieuwe liefdes en vriendschappen tot aanvaringen met hun soms overbezorgde ouders. Als Lola's moeder het openhartige dagboek van Lola leest, beseft ze hoe groot het verschil tussen hun generaties is. Intussen is Lola vooral druk met haar gevoelens voor haar beste vriend Kyle, van wie ze zich nu pas realiseert dat hij veel meer voor haar betekent. Lola weet niet wat ze moet doen. Ze wordt nerveuzer als ze merkt dat haar klasgenoot Ashley de knappe Kyle ook wel ziet zitten. Als de hele klas een studiereis naar Parijs maakt, lijken de ware gevoelens naar boven te komen.''
Ik had van deze film eigenlijk best veel verwacht, aangezien ik dood werd gegooid van de reclames. Hij leek me echt heel leuk, maar misschien waren mijn verwachtingen té hoog gegrepen. De film heeft een raar verhaal, eigenlijk bijna geen verhaal. Ik vind zelf dat de film erg zwak is, Lola was opeens weer daar en dan weer daar. Er zat niet echt een goede verhaallijn in. Jammer, geen aanrader dus.


Cijfer: 4,5


21 Jump Street


Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) besluiten dat het tijd is om hun puberjaren achter zich te laten. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in het geheime "Jump Street"-team in te lijven. Hun eerste opdracht bestaat er in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog jong en hip uit, maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken ze dat op school niets meer hetzelfde is als "in hun tijd". Sterker nog; nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou betekenen...

Weer een bioscoopfilm! Deze heb ik heel eerlijk gezegd niet zelf in de bioscoop gezien, haha! Toen ik hem voor het eerst zag wist ik niet zo goed waar het over ging. Uiteindelijk snapte ik het, en ik vind het echt een geweldige film. Deze film zit constant vol met humor en mijn glimlach werd vaak op mijn gezicht getoverd. Een heerlijke humoristische film, dus! Ik vond de film niet echt voorspelbaar en dat maakt hem natuurlijk wel leuker.

Cijfer: 8

Moordwijven


De drie miljonairsvrouwen Kitty, Estelle en Nicolette leiden een luxueus en rimpelloos bestaan. Hun enige zorg is de strijd tegen het ouder worden, daarom shoppen zij wekelijks bij de plastisch chirurg. Totdat Kitty vermoedt dat haar echtgenoot vreemd gaat. Omdat ze van de alimentatie alleen uiteraard niet rond kan komen, besluit ze samen met haar vriendinnen dat er maar één oplossing is: ze moeten hem uit te weg ruimen. De hautaine dames dalen af naar de Amsterdamse wallen om daar een huurmoordenaar te zoeken die dit klusje kan klaren. Wat een gemakkelijke klus had moeten zijn, blijkt toch meer voeten in aarde te hebben dan de dames hadden verwacht.

Deze film is zeker niet nieuw, sterker nog: hij is al een paar jaartjes oud. Toch ging ik hem nog even kijken en ik vind hem erg grappig. Het is een film die helemaal onrealistisch is, dat zou ik je alvast vertellen. Er zit humor in, en ja: en vallen doden. De film is ook een tikkeltje voorspelbaar. Ach, wat zou ik zeggen? Een typische Nederlandse film!

Cijfer: 6,8

A Nightmare on Elm Street


Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoord. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

Een horror!  De laatste tijd kijk ik niet meer zoveel horrorfilms, ik pak meer lekkere meidenfilms. Deze film is erg leuk, vind ik zelf. Er zit echt spanning in de film en heeft wel eens enge kanten. Je hebt volgens mij ook nog een oude versie van deze film, die heb ik zelf niet gezien. Deze film is van 2010. Ik vind het verhaal ook erg spannend en leuk bedacht. Het is een horrofilm die toch anders is dan andere.

Cijfer: 7,1

Confessions of a Shopaholic


De jonge Rebecca Bloomwood heeft een groot probleem: ze kan haar enorme koopverslaving niet langer betalen. Ze verruilt daarom haar saaie, slecht betaalde werk voor een baantje in New York als financieel journalist. De vraag is alleen of deze shopaholic de vele verleidingen kan weerstaan die de grote stad te bieden heeft.

De laatste film en meteen ook de leukste die ik heb gezien. Confessions of a shopaholic! Ik heb zelf ook alle boeken thuisliggen en die heb ik ook allemaal gelezen en zelf ben ik helemaal gek van de reeks boeken. Deze film is echt érg leuk. Er zitten echt dingen in die ook in het boek voorkwamen, leuk! Het karakter van Rebecca is ook erg duidelijk in de film, precies zoals in het boek. Aangezien deze film ook niet de nieuwste is, komt er jammer genoeg geen deel twee. Dat zou wel erg leuk zijn geweest. Deze film zit vol humor! Echt een leuke film om te kijken, en natuurlijk ook een typische meidenfilm. 

Cijfer: 8,5

Dit was een greep uit de films die ik de afgelopen maand heb bekeken. Hopelijk vonden jullie dit leuk om te zien. Laat me ook weten of jullie dit elke maand willen zien!

Heb jij al één van deze films gezien, en wat vond jij ervan? 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...