vrijdag 29 maart 2013

Blog er op los! | 10 Blogtips


Wij bloggen nu anderhalve jaar en dat doen wij nog steeds met veel plezier! Bloggen is iets waar je blij van wordt, in ieder geval wij wel! Wij hebben een aantal tips voor bloggers op een rijtje gezet waarvan wij denken: 'dat heeft ons ook wel geholpen'!





285650_550141655020079_1713265173_n_large

1. Niet voor gratis spullen/geld
Wanneer je begint met bloggen moet je niet denken dat je duizend producten krijgt opgestuurd en dat je miljoenen er mee gaat verdienen. En helemaal niet als je net begint. Je moet het doen omdat je het leuk vind, anders hou je het ook niet vol. Dan ben je binnen de kortste keren al weer afgestapt. Die gratis spulletjes komen vanzelf jouw kant op als je gewoon je best blijft doen!

2. Voor uitwerken
Ik denk één van de beste tips voor een goede blog: goed voor uitwerken. Je wilt je bezoekers natuurlijk niet een paar blogjes laten overslaan. Ook wij hadden onze dipjes, maar nu gaat het hartstikke goed omdat we goed vooruit werken. Soms wel 15 artikels voorruit! Natuurlijk, iedereen heeft wel eens een dipje, maar als je zorgt dat je dat voor bent en je veel artikels klaar heb liggen kan je een paar daagjes helemaal niks aan je blog doen.

Image_of_a_checklist_large

3. To-do lijstjes
Maak to-do lijstjes en check aan de eind van de dag of je alles hebt gedaan. Ik doe het nu ook en als ik bijvoorbeeld een zaterdag veel artikels wil maken maak ik een lijstje. Dat werkt! Zo motiveer je jezelf om alles af te hebben. Bij mij werkt het in ieder geval erg goed.

4. Plan je dag in
Als je echt veel dingen te doen hebt, plan dan je dag in. Zo weet je precies wat je te doen staat en neem als je echt geen puf heb iets om naar toe te werken. Bijvoorbeeld iets leuks kopen voor jezelf. Je mag jezelf heus wel eens verwennen voor dat harde werk!

222605_331215066980195_1484230704_n_large

5. Social media
Je wilt natuurlijk niet dat je al dat harde werk voor niks doe. Je wilt bezoekers! Social media is er niet voor niks, dus maak een Twitter account aan en volg mensen! Tweet elke dag een paar tweetjes, bijvoorbeeld dat er een blogpost online staat. Zo komen je bezoekertjes wel :)

6. Schrijf over dingen die jij leuk vindt
Als je van make-up hou, schrijf over make-up. Hou je van auto's, schrijf over au'to's. Schrijf niet over iets wat jij niet leuk vindt, bezoekers merken dat en je zit jezelf alleen maar dwars. Je kan het over alles hebben, het maakt niet uit!

Spam-your-blog-2_large

7. Begin op een gratis blog
Voor de beginners, koop niet meteen je eigen domein. Grote kans dat er bijna geen mensen komen, omdat je nog geen naambekendheid hebt. Begin dus net zoals wij met blogspot of met Wordpress. Je kan altijd nog overstappen naar je eigen domein!

8. Opgeruimde werkplek, opgeruimd hoofd
Het is echt waar, als je een opgeruimde werkplek hebt, wordt het ook leeg in je hoofd. Bloggen kan natuurlijk overal, maar als je er echt voor wilt zitten zorg er dan voor dat je werkplek er netjes uitziet en dat je alles kan pakken wat je wilt. 

Tumblr_mgpepum5eq1rzpl8qo1_500_large

9. Post regelmatig
Als je één keer in de twee weken een artikel plaatst is de kans op veel bekendheid kleiner dan als je vaker post. Wij posten elke dag, maar het is logisch dat je daar niet altijd tijd voor hebt. Als je maar een paar keer weer update, komen bezoekers ook terug en krijg je er ook weer bezoekers bij!

10. Volhouden
En ten slotte: volhouden en echt willen. Eigenlijk gewoon de basisdingetjes. Als je volhoudt, dan zul je zien dat het je ook bereikt. Wat het ook is! :)

Hopelijk hebben jullie er wat aan en misschien heb jij ook nog wel tips! Dus laat in de comments achter welke blogtips jij allemaal hebt.

11 opmerkingen:

  1. Hele goede tips! :-) Ik kan me hier wel in vinden :-) Vooral het vooruit plannen is heel fijn! Ik ben pas enkele maanden bezig, maar ik heb het voor mezelf al behoorlijk goed op een rijtje staan. Moet ook wel, want er komt veel op je af in de beginperiode. Alles is nieuw, kost tijd en energie.
    Puntje nummer 7 sta ik niet helemaal achter, sorry...Ik heb meteen een eigen domeinnaam gekocht, omdat ik niet wilde dat wanneer ik ooit eens zou overstappen op een eigen domeinnaam de naam al bestond. Dat is namelijk het risico wat je hierbij loopt.
    Ik vind het een heel leuk artikel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en handig artikel! Allemaal nuttige tips! Ik sluit me er ook bij aan, heb nr. 6 zelf ondervonden, tenminste, ik schreef over 1 soort onderwerp. Nu kan ik schrijven over wat ik wil, omdat ik nu deze kant op ben gegaan d.m.v. een nieuwe blog te starten die beter pastte bij mij.
    Nog steeds ben ik een beginnende blogger en moet nog een soort van ritme creëren om artikelen te schrijven. Probeer om de 2 dagen artikel online te gooien, maar moet nog leren om vooruit te werken ;-). Foto´s maak ik genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! Op dit moment loop ik vooral tegen het vooruitplannen aan... Ik weet dat het belangrijk is en werk ook graag vooruit, maar nu ik eenmaal een beetje achterloop met vooruitwerken (huh?) is het moeilijk om weer in te halen merk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou je kunnen uitleggen hoe je een mooie blog maakt met een "Header" zoals jullie hebben bijvoorbeeld met Glossy Queen, beauty, fashion and more!
    Ik snap niet hoe je een mooie header maakt en hoe je dat in blogspot krijgt.
    Verder: goede tips en leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk idee! We gaan kijken wat we kunnen en anders kan je altijd een mailtje sturen.

      Liefs,
      Anouk & Britt

      Verwijderen
  5. Goede tips, dankjewel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede tips! Ook echt wel de belangrijkste, merk ook dat de meeste bij mij wel helpen/werken. Alleen vooruit werken is mijn grootste issue, aangezien ik nogal last heb van chronisch tijdgebrek zo voor de examens. En ik ben nogal een perfectionist, dus ik ben zeg maar ook nooit 'klaar' met school. Heel irritant haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Originele titel! Leuk en handig artikel <3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...