woensdag 29 augustus 2012

Movies of the month

396600_236250023115791_1151066388_n_large

Nieuwe maand, nieuwe movies! De afgelopen maand vielen de films nog best mee. Ik ben wel nog naar de bioscoop geweest, en heb een filmavond gehouden. Maar hier dus mijn selectie van een paar films.




Gooische Vrouwen de Film


''In het Gooi verlopen de levens van de vier vriendinnen alles behalve soepel.
Cheryl’s man, Martin, wordt weer behoorlijk afgeleid door ander vrouwelijk schoon. Claires dochter en dus ook haar kleinzoon vertrekken naar Burkina Faso voor drie jaar. Roelien is van slag omdat ze een bejaarde heeft geslagen en tot overmaat van ramp besluit Vlinder bij haar vader te gaan wonen, omdat ze haar moeder een slet vindt.
De dames zijn hard toe aan een vakantie om weer een beetje tot zichzelf te komen. Ze pakken hun koffers en vertrekken naar Frankrijk. Eenmaal daar realiseren ze zich hoe belangrijk vriendschap eigenlijk is.''

Een geweldige film! Deze film bestaat al weer een poosje, sinds 2010 als ik het goed heb. Maar wat heb ik genoten! Ik hou sowieso van de Gooische vrouwen serie (heb ze allemaal op dvd!) dus toen er toen die tijd een film uitkwam ben ik ook naar de bioscoop geweest. Omdat dat weer een tijdje geleden is, besloot ik hem nog een keertje te kijken. En jahoor: weer gelachen om de Gooische vrouwen!
Cijfer: 9

Paranorman 3D


''Het onbegrepen jongetje Norman, met stem van Kodi Smit-McPhee (Let Me In, 2010), kan met de doden spreken. Hij neemt het op tegen geesten en zombies en probeert hiermee zijn dorp te redden van een eeuwenoude vloek. Door die weg maakt die van alles mee!''

Hier ben ik dus naar de bioscoop geweest. In het 3D. 3D films zijn tegenwoordig echt heel mooi gemaakt, ook al kijk ik stiekem soms nog even onder het brilletje hoe het er uit ziet (herkenbaar?). Ik vond deze film best leuk, en dat terwijl ik dat totaal niet had verwacht, eerlijk gezegd. Want eerlijk is eerlijk: tekenfilms vind ik altijd maar een 'kinderachtig' klinken. Dat hoeft het natuurlijk niet te zijn! Dat bewijst deze film, want hij is nog spannend ook!

Cijfer: 7,5

Bridget Jones 


''Als ze 32 is geworden komt ze erachter dat ze nog niet veel heeft bereikt in het leven. Ze rookt, drinkt, is te dik en al eeuwen vrijgezel. Ze besluit een andere wending aan haar leven te geven, want alles en iedereen om haar heen heeft een perfect leven. Ze besluit te stoppen met drinken, roken en de vent van haar dromen tegen te komen. Haar belevingen houdt ze vanaf die dag bij in een dagboek.''

Wie kent haar niet? Bridget Jones. Dit is weer een oude film, maar oh zó grappig! Deze film verveelt nóóit, maar dan ook nóóit. Ik heb zo hard gelachen! Deel twee staat ook op mijn lijstje.

Cijfer: 8,5

Mean Girls 2


Het verhaal draait om de nieuwe middelbare school leerling Jo, die er mee instemt om bevriend te worden met de buitenstaander Abby. Dit op aandringen van Abby's rijke vader in ruil voor het betalen van alle kosten voor de studie van haar dromen. Jo en Abby gaan samen de strijd aan tegen de "gemene meiden" van de school die bekend staan onder naam "Plastics". Uiteindelijk komt het tot een confrontatie wanneer Abby er achter komt dat de vriendschap is gekocht.

Ik heb zelf Mean Girls een tijdje geleden gekeken, dat vond ik een heel erg leuke film. You know? Met Lindsay Lohan. Deze film is dus deel twee, maar wat ik dus jammer vind: het is geen gevolg met Lindsay Lohan, nee het is een totaal andere cast! Dus precies hetzelfde, maar dan op een andere school. Leuk om te kijken, maar de eerste was veel beter!

Cijfer: 6

Paranormal Activity 2



De familie van Katie (Katie Featherston) installeert na een serie gebeurtenissen, waarvan ze denken dat het inbraken zijn, beveiligingscamera's in hun huis. Het blijkt dat een paranormale aanwezigheid en Katie zelf verantwoordelijk zijn voor de schade. Overtuigd dat er iets bovennatuurlijks aan de hand moet zijn met een geest, moet de familie Katies kwellingen doorstaan terwijl de geest op haar kleine neefje Hunter aast.

Een enge film! Woeh, I like it. Paranormal Activity 1 heb ik ook gezien, en die vond ik vooral op het einde erg spannend en leuk om naar te kijken. Toen ik deze film zag was het op het begin gewoon: oersaai. Nee, echt. Er gebeurde niks, naja... iets bewoog telkens in het zwembad en er gingen wat lichten aan en uit. Op het einde was de spanning wel hoger, maar nog niet het 'AAAA' effect. Vond het uiteindelijk best een slappe film, maar ik heb gehoord dat deel 3 nog slechter is. Ik moet wel zeggen dat je echt wacht op het schrikmoment en dan schrik ik wel, haha. Maar ben wel benieuwd naar deel 4 die in oktober uit komt! 

Cijfer: 5,6

Dit waren weer een aantal films! Zitten er ook films voor jou tussen, denk je? En welke heb je al gezien? Tell us!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...