maandag 24 september 2012

Study Tips!


Vandaag eens een wat ander artikel, namelijk tips die kunnen helpen bij het leren. Ik zit nu op 3 Havo, en wauw! Ik heb mega veel huiswerk, om dit goed bij te houden heb ik wat standaard dingetjes die ik doe. Ik wil deze graag aan jullie mee geven, dus lees snel verder!




Tip 1 Plannen

Dit is misschien wel de lastigste van allemaal! Plannen is iets wat je moet 'leren', en ook bij mij gaat dat niet altijd even goed. Als je vaak tot laat zit, nog moet sporten of lekker met je vriendinnen de stad in wilt  moet je hier al van te voren rekening mee houden, want vrije tijd is ook erg belangrijk. Hierbij zet ik altijd alles wat ik voor twee dagen moet leren en maken op een rijtje. Ik schat in hoeveel tijd ik er per vak ongeveer over gaat doen en hoeveel tijd ik dan nog over heb om even lekker te gaan zitten en niks doen. 

Tip 2 Samenvattingen maken


Als ik zie dat ik voor een week bijvoorbeeld twee toetsen heb maak ik daar al ruim van te voren een samenvatting van. Dan hoef ik die in de week alleen nog maar goed door te lezen en er misschien nog wat belangrijke begrippen in te stampen. Een samenvatting kan je het beste schrijvend (dus niet typen!) maken, want neem van mij aan, als je het opschrijft onthoud je het veel beter! 

Tip 3 Schrijf met leuke kleurtjes


Ik heb een etui vol met kleurtjes! Als ik een aantekening maak schrijf ik de belangrijkste dingen op met een leuk kleurtje. Dan is er sneller uit te pikken wat nou echt belangrijk is. Ook ziet je schrift er wat vrolijker uit, leuke start van de les!




Tip 4 wrts.nl


Wrts.nl is een site waar je heel gemakkelijk woordjes kan leren. Je voegt ze in en klikt dan op overhoren. De woordjes kunnen op allerlei manieren overhoord worden, ook kan je de 'toets' maken en hier krijg je dan een cijfer voor. Ik ben wel iemand die altijd alles eerst op schrijft en goed door lees. Als ik dat heb gedaan ga ik naar wrts.nl en overhoor ik mezelf. Het werkt snel en handig!


Tip 5 Beloon je zelf!

6a00e54f13f0aa88340162fe0ecc19970d-640wi_large

Als je voor een vak waar je echt heel veel moeite mee hebt een voldoende haalt, mag je best trots zijn. Daar is helemaal niks verkeerds mee! Ook is het een goede reden om jezelf dat leuke lakje kado te doen, dit kan je ook heel erg motiveren om nog beter je best te doen. Ga vooral niet met de pakken neer zitten als het niet lukt, volgende keer beter! Meer dan je best kan je niet doen.

Tip 6 Jouw comfy plek

Country_living_desk_from_a_closet_large

Ook is het heel belangrijk om je huiswerk te maken op een plek waar jij de meeste rust vind. Ik ben zo'n iemand die tijdens het leren te veel afleiding niet kan gebruiken. Ik zit graag aan mijn bureau met een lekker geurkaarsje, zo kom ik goed tot rust en kan ik prima mijn huiswerk maken. Als het lekker weer is zit ik het liefst buiten, zo kan je toch nog van het zonnetje genieten.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben en succes met leren!


Wat zijn jou study tips?




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...