zaterdag 27 april 2013

Tips & Tricks! | Tijd besparen in de ochtend.


Iedere ochtend was het weer het zelfde verhaal, té weinig tijd! Eindelijk heb ik een manier gevonden om niet een uur vroeger op te hoeven staan om nog alles te doen. Hier word je namelijk alleen maar gestrest en geïrriteerd van. Herken je het probleem een beetje? Lees dan snel verder voor mijn tips. 


De avond ervoor:

Je kan je de avond ervoor al helemaal voorbereiden. Dit is misschien een beetje suf, maar het scheelt je enorm veel tijd in de ochtend.

- Wat mij heel erg helpt is de avond ervoor alvast mijn outfit voor de volgende dag klaar leggen. Zo zie je meteen of dat leuke shirtje dat je aan wilt nog in de was zit en kan je als je niet helemaal zeker ben van je outfit nog verder kijken.
- Douche 's avonds. Ben jij iemand die in vijf minuten helemaal gedoucht kan zijn? Dan is het geen probleem om in de ochtend te douchen. Maar voor mij (bijvoorbeeld) is dit wel anders. Ik heb zeker wel 20 minuten nodig om alles te kunnen doen.
-Leg je spullen alvast klaar. Nog op school? Pak dan alvast je boeken en huiswerk voor de volgende dag. Doordat je het 's avonds op je gemak kan doen heb je minder de kans dat je iets vergeet.
-Zet je dagelijkse make-up / skincare producten bij elkaar. Ik heb bij mijn make-up tafel een bakje met mijn dagelijkse producten, in dit bakje zitten make-up spullen voor een simpele look. Zo kan je snel je producten vinden en hetzelfde kan je natuurlijk doen met je skincare producten.
-Moet je reizen met het openbaarvervoer? Check dan eerst de tijden van de bus of trein. Zo heb minder de kans om de bus te missen en te laat te komen.


Tumblr_mjdu4kd9mp1rp8q9lo1_500_large

De ochtend zelf:

Ook in de ochtend zelf kan je tijd besparen. Hier zijn de tips:

-Je hoeft je wekker geen uren eerder te zetten, maar als je echt haast heb kan een halfuurtje eerder opstaan dan normaal echt het verschil maken. Zeker als je de tips van hierboven niet heb gebruikt. 
-Ontbijt nooit overslaan. Ook al moet je snel weg, ontbijt is het belangrijkst van de dag. Het geeft je energie om je dat goed te beginnen. Geen tijd om thuis te eten? Neem dan een stuk fruit of muslireep mee. 
-Ga niet voor een uitgebreide make-up look. Ga voor een makkelijke en snelle look om tijd te besparen en foute te voorkomen. 
-Gebruik droog shampoo. Wie droogshampoo heeft verzonnen is mijn held! Als je haar een beetje vet is doe je er gewoon wat droogshampoo in en je bent ready to go!

Dit waren de tips die mij heel erg helpen en hopelijk jullie ook! 

Wat doe jij om tijd te besparen?


Psssst! Maak jij al kans op een setje van 3 Miss Sporty lakjes en een bon van 25,00 euro te besteden bij Zalando.nl ? 

2 opmerkingen:

  1. Super leuk artikel! Ik heb dat probleem ook altijd en meestal pak ik mijn tas de avond ervoor in en ga ik op tijd naar bed om wat vroeger wakker te worden, zodat ik mijn dag uitgerust kan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...